Tuesday, March 22, 2011

Pink Floyd medley [both english and french]


There's this guy, who plays guitar, he loves music you see... And he told me about Pink Floyd. Well, actually, I'd heard of PF before, but never payed real attention to them (even though I kinda liked what I listened of them).

But Guitar guy sir told me in his own, very enthousiastic way to listen to PF, and as I believe in his keen music sixth sense, I decided to trust him for once ('cause, come on, this guy is not to be trusted).

Overall, I discovered a great band with a very peculiar style (they call it psychedelic or something). I wouldn't listen to them in the street (as cars would swallow it all and ruin all the crescendos and stuff), and I still rather listen to pop / rock music as I it when it rocks. Only...

...if you listen...

                     ...very attently...

                                              ...just once...

...those pieces are like little dark diamonds, chiselled works of art! 

Time
Take it to listen to that song.

Echoes
Have you ever heard cristal shining like water?

Brain Damage
The choirs... ah, the choirs... they feel like a tree suddendly rising from the void... I love choirs...

Shine on You Crazy Diamonds
At first, it seems so slow. And then his voice rises and the songs turns out to be, breathtakingly... beautiful.

*

Pour être franche, je n'ai pas tout adoré, mais dans l'ensemble, si. 
Je doit avouer que certains morceaux m'ont absolument impressionnée, parce que c'est la première fois que j'ai eu l'impression à la fois d'écouter un morceau de musique et de contempler une oeuvre d'art. 

Je suis particulièrement accros aux choeurs de Brain Damage (bon, évidemment, des choeurs... c'est me prendre par les sentiments, là...), à la voix du chanteur (ou des chanteurs, ça change souvent de profession ces petites choses là), aux échos d'Echoes (sans blague) et à Shine On You Crazy Diamonds (je n'aime pas admettre que les autres ont raison, mais là, tout de même, ce serait de la mauvaise fois... alors, il n'avait absolument pas tord, elle est magnifique, cette chanson !).

En résumé, même si je ne saurais pas dire quoi, Pink Floyd a quelque chose de vraiment intéressant et... un truc, en fait (j'avais bien dis que je ne saurais pas le décrire). Un truc qui donne une vraie profondeur à leur musique, et comme je n'arrive pas à mettre le doigt dessus, ça me frustre.

No comments:

Post a Comment